הממשלה אישרה: מתווה מחירים חדש בתחבורה הציבורית

איתי גדסי 1 Comment on הממשלה אישרה: מתווה מחירים חדש בתחבורה הציבורית

בשורה: החלטת הממשלה לרפורמת מחירי התחבורה הציבורית כוללים את יישובי הפריפריה ואזורי מדד החברתי כלכלי של הלמ"ס בדירוג 1-5 ובהם גם כלל הערים החרדיות והשכונות החרדיות ברחבי הארץ. מקלב בירך ואמר: "מהלך זה יתרום לנגישות זמינה וזולה ללימודים, לחינוך, לעבודה, בכל הארץ"

Public transportation in Jerusalem on March 24, 2020. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** אוטובוס אוטובוסים מוניות תחבורה ציבורית דרכים ירושלים נתיב
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שרי הממשלה אישרו הבוקר (ראשון) את השינויים הנדרשים לקריטריונים בהנחה לתחבורה הציבורית, על פי הקריטריונים החדשים אותם הוביל סגן השר לפיתוח חרדי אורי מקלב ומימנה הרשות החרדית בעזרת יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כלל האיזורים המדורגים בדירוג 1-5 למדד הסוציו אקונומי יהנו מהנחה של חמישים אחוזים, בהם גם כלל היישובים החרדים ומרבית השכונות החרדיות ברחבי הארץ אשר לא היו אמורים להיות כלולים באף רפורמה.

כמו כן החלטת הממשלה מבקשת לשנות עוד קריטריון כך שעל פי הקריטריונים החדשים אותם הובילה שרת התחבורה רגב והנמצאים בהחלטת הממשלה יישובים ושכונות המדורגות בדירוג 1-5 למדד הפריפריאלי של הלמ"ס יהנו מהנחה של חמישים אחוזים ממחיר הנסיעה. רפורמה זו שהיטיבה מאוד עם תושבי הפריפריה לא כללה את תושבי ירושלים בני ברק אלעד מודיעין עילית חיפה פתח תקווה ועוד ועם התוספת לשינוי שהוביל סגה"ש מקלב יכללו כלל הערים הללו ברפרומה.

מהלך שינוי הקריטריונים שהוביל סגה"ש מקלב הינו במהלך חסר תקדים שקיבל תהודה רבה בציבור במימון הרשות החרדית בעזרתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני להוזלת מחירי התחבורה הציבורית בכלל הערים למדד החברתי הכללי וכולל גם את הציבור הכללי. לראשונה ירושלים, בני ברק מודיעין עילית ואלעד וערים נוספות שכאמור לא היו אמורים להיות באף רפורמה ישלמו כעת כ 110 ש"ח לחופשי חודשי בכל הארץ. מהלך זה מתווספת על הרפורמה הכללית בהובלת שרת התחבורה ושר האוצר, לפיה יהנו יושבי הפריפריה מהנחה של חמישים אחוזים.

play-sharp-fill

מקלב הגיב להחלטת הממשלה ואמר: "אישרנו כעת רפורמה מהפכנית במחירי התחבורה הציבורית, הרפורמה תכלול את כל המשתמשים הקבועים בתחבורה הציבורית בכל הארץ, כך שיוכלו לרכוש מנוי חופשי לנסיעה עירונית ובין עירונית מכל מקום לכל מקום בחצי מחיר. הרשות החרדית שהייתה שותפה מרכזית למהפך הזה רואה זאת כעזרה מרכזית לכלל הציבור, בהתמודדות ובהורדת יוקר המחיה. מהלך זה יתרום לנגישות זמינה וזולה ללימודים, לחינוך, לעבודה, לקשר עם הקהילה החברה והמשפחה בכל הארץ ללא כל הבדל".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מתווה המחירים לא יפתור את הבעיה הכואבת של השירות הירוד בתח"צ והטיפול הכושל בתלונות הנוסעים ששבויים בידי חברות מונופוליסטיות שמוחלפות רק פעם בכמה שנים